Hvorfor du skal velge gestaltterapi

30.04.2024

Gestaltterapi er en retning i klinisk psykoterapi, faktisk en av de mest utbredte retningene i Europa. Terapeutstudiet ved NGI er en offentlig godkjent 4-årig høyskoleutdanning. Jeg får ofte spørsmål om hva som er forskjellen på en psykolog og en psykoterapeut. Den største forskjellen er at vi jobber mer helheltig, tanker, ´´kropp og følelser henger sammen. I tillegg er det en svært god kvalitetssikring at studiet er erfaringsbasert og at psykisk helse ikke er et tabu for terapeuten selv. Vi må nemlig gå i egenterapi gjennom hele studietiden, slik at vi blir svært godt kjent med oss selv og får erfare i tillegg til teorien. Så er vi også pliktig til å gå til veiledning og holde oss faglig oppdaterte kontinuerlig. Jeg var selv spent før jeg skulle gå i terapi for på den tiden følte jeg at livet var ganske problemfritt og fint. Men etter å ha levd i over 40 år var jeg klar over at det helt sikkert var noe å snakke om. Det skulle vise seg å bli min livs beste reise. Ja, foruten å bli mamma da, så er dette den beste investeringen jeg har gjort for meg selv. Jeg har utviklet meg enormt gjennom studiet og egenterapien, har fått en mye større personlig vekst og gevinst enn jeg hadde drømt om. Derfor vil jeg så varmt anbefale deg å gå til en gestaltterapeut og derfor vil jeg gjerne være det for deg. En investering for livet. Alle har en psykisk helse og den henger sammen med den fysiske. Ja til bedre livskvalitet. Ja til å leve ut mer av ditt potensiale. Ja til å rydde opp i relasjonelle utfordringer og tidligere hendelser i livet. Ja til gestaltterapi, den beste terapiformen av alle, mener jeg.

Psykoterapeut Maj-Lis Heimdal

post@allterapi.no

tlf 9305 9071